lördag 13 juni 2009

Aktivitetsdag!


Idag hade racc sin aktivitetsdag, jag var med och höll i den, men tog såklart med båda doggsen för lite träning.

Vi hade tur med vädret, tränade, fikade, grillade och tjötade ;) en lyckad dag!

Nelli visade sig vara en riktig "viltspårare" hon tog spåret klockrent, första gången!! Hade inga direkta förväntningar... men nu har vi fått blodad tand och skall naturligtvis vara med på viltspårskursen i sep/okt (raccs regi).

Gusten gick över förväntan i spåret, han följde det klockrent, men behövde lite tid under gången, han gick förbi vinkeln, men gjorde en lov och tog den, precis som man ska! Viltspår verkar vara hans melodi! Han satte sig juh inte och tugga pinnar mitt i spåret iaf :) ;)


Jag glömde naturligtvis kameran dagen till ära, men Carina hade med sin, så jag hoppas på lite bilder därifrån.


Nu ikväll så har jag fryst ner lite blod, för en annan slog på stort och hämtade ut 5l.... och det gick ju typ åt högst 5dl... haha Men nu hr jag en del så jag kan lägga lite spår här hemma, det är bra.


Vi har bestämt datum för ny aktiveringsdag, 1 helgen i sep. viltspårkurs i sep/okt. Så nu ska det hända lite saker här i väst!


Jag har även fixat massa fina priser till höstens inoff. utst ... så denna helgen har vart lyckad än så länge. Det känns skönt när man får saker gjorda!!


Koffe har åkt till Norrland, så denna vecka skall jag och Ängla ha sem. och göra massa roliga grejer, djurparken, badhuset, kanske kolla på puppysar.... och så hoppas vi ju på att Sammy ska föla, hon håller på sig än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar