onsdag 22 april 2009

Kursavslutning! m.m.

Igår fick jag Gustens provsvar från SVA ang. antikroppar mot rabies, och de va så sjukt lågt, jag säger bara skitvaccin!!! Med det vacc. som jag använt på de andra hundarna, brukar det räcka med en spruta för att få antikroppar så det räcker, nu hade jag tagit 2 och han hade ju knappt några!
Så idag bar det iväg till veterinären för rabiesvaccination, IGEN. Men skönt att man har så goa vettar! så man bara kan komma oanmäld, ta en spruta och åka.

Efter veterinärbesöket, fick Gus leka med sin kompis Kelso som bor ett stenkast från veterinärstationen. Det är så skönt med Gusten, att man bara kan släpa med han och han finner sig i det, och de regler som gäller i andra hem.

Och nu är vi precis hemkommna från kursavslutningen. Det gick kanon idag!! Först värmde vi upp lite med sitt- liggövningar, marsch hit och dit.... tur att han har en matte som kan höger och vänster ;) eller inte.. haha :) men det går bra ändå.
Sedan var det dags för lilla slutprovet, som bestod av en bana i rallystil. Det var bla. sitt, ligg, sitt och kalla in, slalom, en hälsning och hopp över hinder med, och det gick sååå bra!!
Sen var det tipspromenad, och slutligen skulle hundarna få leta upp en godispåse var på ett avgränsat område i skogen. Gusten hittade en ganska så fort. En lyckad kväll i träningens tecken.


På lördag är det utställning och jag som var helt inne på att Gus skulle va med i valpklass och slippa BIG om han går vidare, och istället gå direkt till BIS får tänka om! För jag har precis kommit på att han kommer vara yngst bland de stora! Han har ju precis fyllt 9mån och räknas ju inte till valparna längre!! Så går han vidare till BIG på lördag så får han slåss mot de stora grabbarna/tösera. *lillpajken*
Det ska iaf bli såå kul att få ställa han igen! han är så duktig här hemma nu!! även när jag ändrar benen m.m. en bra träning inför Larv.


*ända mot ända, kan ingenting hända*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar