tisdag 13 oktober 2009

En klagan.....


Varnar alla för att idag är det en riktig "surblogg" :)


Jag blir såå trött på folk ibland! På jobbet är vi 2st som har hund, båda bor 10-15min från jobbet, båda åker hem på lunchen (som är 30min) när vi jobbar heldag (7-16) och släpper ut hundarna så de får kissa, ca 5min.... dvs att båda brukar ha ca 35-40min rast istf 30min... so what??


Nu är det någon i vår arbetsgrupp som klagat över detta och vi måste nu skriva av dessa 5min på lönen? Idioter!! speciellt när jag bara jobbar heldag 1dag varannan vecka och den andra tjejen bara jobbar heldag varje torsdag.... dvs det handlar om 10-20min/mån för min del.... skrattretande.... hur orkar folk??


Något annat som jag blir irreterad över är maten på jobbet! stackars gammla människor! Igår var följande på matsedeln: svampgratinerad korv och potatis eller hamburgare med mos... låter bra tills man ser det! Hamburgarna var gråare än ett lik, moset var givetvist gjort av pulver *yieek* och korven hade någon ostmojs över sig med burkchamp. som såg ut som något man kräkts upp dagen innan.... Det värsta av allt är att dagisen får samma mat! och de undrar varför Ängla äter så dåligt?? -"Hon åt ju inget mos!" konstigt... här hemma gör vi mos på potatis, inte pulver!!

När Bert är klar med skolmaten, kan han ju börja att besöka ålderdomshemmen! :)


Nu bär det iväg till götet för arbete några dagar, kanske kommer iväg en sväng till uppf.mötet om jag har tur! vi har ett späckat schema, men kanske kan få några timmar fria?! Det hade vart intressant...


Gusten är fin i kroppen, sitter och funderar över lite utst. framöver.... blir det eller inte?? ja det är frågan! det är ju så jäkla kul!! Men vi får se... hästarna tar en heldel av tiden nu med.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar