torsdag 22 oktober 2009

En sen kväll... som kommer bli en tidig morgon..

.... så jag bloggar lite :)... Var på rallylydnadskurs nu ikväll, och det gick kanon! Gus är så duktig och äntligen har han "hittat hem"... inga mer bara nosa i marken gånger!
På cirkelträningen gick han som en klocka, det enda vi behöver öva lite extra på är ligg under gång.... det sitter inte hundra än...
Vi byggde banor under rallydelen, vilket är skitskoj, att få tänka ut avstånd, vilka stationära skyltar man vill ha med m.m. och självklart finns det favoriter man gärna tar :) och sådana man fasar för... som "tyskasvängen" jag får kortslutning!
Eftersom våra instruktörer båda är nyutexaminerade domare i sporten, så tycker de om att döma oss ;) Idag scorade jag och Gus 88p (70p=gdk).... det tar sig :)

Nu har jag vart ledig i 4dgr så jag, Ängla och hundarna har haft en massa kvalitetstid! och det är skönt, men imorgon blir det dagis och jobb, i helgen med.... men så är det....
Det var härligt att få komma iväg på jobb i Gbg tors-sön, för nu vet jag att jag litar på Koffe, att han klarar att ta hand om Änglis själv, utan att jag tar fram kläder, skriver lappar m.m. Tänka sig, en pappa kan också ;P....... Nu vet jag även vad jag ska göra framöver.... för är det något man får när man ligger själv på ett hotellrum i 3nätter, så är det tid att tänka!
Så nu har jag bestämt att dra ner ytterligare på hästarna max 2 kvar.... och köra fullt ut med Gusten...... Tänk vad jag kan åka på utställningar när jag har runt 10000:- extra/år sen ;)... haha skämt o sido.... jag tror det blir kanon!! Lite mer familjetid gör så mycket!

Vill ni ha lite onödigt vetande? En CaneCorso kostar lika mycket i foder/år som 3islandshästar och 3 shettisar ihop, och en CC försäkring/år kostar dubbelt så mycket som 3islandshästars ihop.... Det är tur att Nelli lever på luft ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar