lördag 31 oktober 2009

Växjö... och lite annat!


Idag var vi i Växjö på utställning, det var trångt, mycket folk och många hundar, första inomhusutställningen för iår, lite extra nervöst!!

Hundarna skötte sig bra, men jag är lite besviken på mig själv!! :( eller förbannad.... när nerverna styr för mycket så tenderar jag att bli lite tafatt i ringen... FAAN!!

Men Gustis fick Kv1, Kk1 med Hp iaf... domaren verkade generös med 2.orna, alla hundar innan oss hade fått 2.or, så jag var helt enkelt skitnervös!!


*Fin storlek och proportioner, bra kraft och substans. Huvudet har god skalle,tillräckligt kraftigt nosparti, bra haka. Ganska slappa ögonkanter. Något ljusa ögon stör uttrycket. Mycket bra kropp och vinklar. Goda rörelser.* Wilberg Leif-Herman


Det skulle vara 24 hundar av rasen, hade inte koll på om alla var där, men det kändes som att det var en heldel iaf... Såg många som man kände igen, men jag hann inte med att hälsa på någon,....... inte ens att kolla hur det gick för systeryster i DP-ringen :( Men vi pratades vid lite utanför iaf :)


Det är fantastiskt roligt med utställning, Gus tänder direkt när utställningsväskan åker fram kvällen innan.. han e för go! Det är alltid massa goa folk att tjöta med och extra roligt är att kunna åka tillsammans med goa Jessica! Wotan! och Amy!


Nu är det hårdträning för Gus..... mig med.... har faktiskt börjat träna!! woow!! 15min rodd 4-5 dagar/vecka + power plate.... me like "cellulitförbränningsprogrammet" ;)

Ängla gillar att vara med och träna, anv. systers ipod och som innehåller diverse tempolåtar... men Ängla har en favorit som får gå på repeat.... nämligen "Pumpa Rumpa" haha.... passande.. haha...

Lilla Gofei fortfarande okastrerad ;) bara dryga 8mån. Boxer/Pinscher... tänk att man tyckte han var stor.. med sina 25kg :)


Dagens bild får bli en gammal, på vår lilla son Gofei 'Goofy'........ det blir tunga andetag när man tänker på vår lilla änglapojk i hundhimlen.... i förrgår satt Ängla i bilen, tittade upp mot himlen och ropade "-Gooooofei!!! Goooofeeeei!! Mamma titta här kommer han..." Hon pratade lite med honom sen sa hon "-Hejdå, nu ska jag till dagis!!" Goo-ungen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar