måndag 19 oktober 2009

Fan vad jag är lyckligt lottad.....

....jag har en så fantastiskt härlig hund och en underbar uppfödare, Gusten uppfyller alla våra förväntningar och mycket därtill!! Det finns INGEN som INTE faller pladask för honom, så trevlig, så godhjärtad, älskar kontakt med människor och framförallt barn! Och det bästa av allt...han älskar sin matte!!
Jag har vart borta några dagar på jobb och första dygnet satt Gus och pep vid dörren, sen lugna han sig men var lite små deppig.... Koffe sa att han inte "krävt" något på hela tiden jag varit borta.
Men 10min efter att jag kommit innanför dörren, vem satte sig då där med sina "matte jag vill gå på långis med dig nu" ögon och pep? jo lilla Gus :) så söt!
När vi gick utanför dörren, tog han tag i min jackarm, inte ett busgrepp, inte ett "jävlas"bett, utan bara lätt och kärleksfullt, sen gick han så vid min sida hela vägen till brevlådan (300m) innan han släppte taget..... precis som att han sa -"matte, fan vad det är skönt att du är hemma igen, jag har saknat dig!" Han är helskön min prins!


...han har inte bara en underbar personlighet, han är vacker också! Vacker, inte bara söt, snygg, eller gullig..... han är riktigt VACKER!!
Jag tycker faktiskt lite synd om alla som inte har en Gus hemma hos sig ;)... För han ger så mycket av sig själv och man blir lycklig av honom.
Vi är så tacksamma att vi fått köpa honom, och Gus uppf. är världens mest godhjärtade människor, det avlar med hjärtat och det är det inte många som gör... folk tänker oftast alltid på pengar.... eller det värsta av alls de tänker inte över huvudtaget.... spelar ingen roll vad de handlar om, hundar, hästar el vad som helst.... men så är det...
Jag är glad att vi hade så mycket på fötter som vi hade innan vi köpte valp, vilken typ av hund, vilken ras, och varför just den och vad vi hade för mål med valpen, sen till att läsa på om allt som rör just den rasen, hälsa på uppf. hälsa på tiken m.m. m.m... detta är såå viktigt.. Jag hoppas verkligen att alla valpköpare är noga med att kolla upp allt innan de köper valp och att de verkligen vet varför de vill ha en valp och att många andra ska få känna den lyckan vi känner varje morgon när vi vaknar och hör Gus tunga snarkningar :)

1 kommentar:

  1. Vi kan bara instämma i allt du säger, både om rasen, om uppfödaren och att hundarna verkligen har stora o sköna personligheter. Många kramar från brorsan Aron. (Zaro) ... och husse o matte.

    SvaraRadera