måndag 5 oktober 2009

Jag förstår inte....

...föräldrar som säger -"vad skönt, nu har vi lämnat ungarna hos farmor/mormor över helgen!" för det är fan inte skönt!! Jag har provat! I fredags så skulle Ängla sova borta för första gången (då hos mormor) och jag lämnade henne vid 17-tiden, hon lägger ju sig vid 18 så egentligen va det ingen större skillnad på kvällen förutom vetskapen att hon inte låg och sussade i sin säng här hemma.
Vid 22 var jag färdig att åka och hämta henne (det är då jag oftast brukar hämta henne från sin säng och lägga henne mellan mig och Koffe).... men jag lade band på mig själv... vid midnatt ringer tel. och ingen blev gladare än jag, snuttis ville hem för 'hon var faktiskt inte mormors flicka längre! bara sin mammas!!' :) Så jag åkte och hämtade min skrutt!!
MEN, jag vet att det är bra för oss och Ängla, att hon lär sig sova borta och vi får "kvalitetstid" så vi ska prova igen... men det är ingen lättnad, snarare tvärtom!
Jag lider verkligen med föräldrar som är skilda, tänk att ha delad vårdnad :0

Det andra jag inte förstår är folk som vänder kappan efter vinden och ändrar på saker så att det passar deras egna berättelser... men det är en annan story...

Vet ni hur man får en cyklist att cykla i typ 100km/h? -Man gömmer (platslägger) en CaneCorso i ett dike med högt gräs brevid vägen och just när cyklisten cyklat förbi, så kallar man in honom.. mha en hundvissla :) hehe... elakt!

Vet ni förresten? Gus är snyggare än någonsin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar